Olemme toteuttaneet useita verkkokauppojen siirtoja muilta alustoilta Shopifyyn. Yleensä Shopifyyn siirtymisen taustalla on asiakkaidemme tarve toimintavarmalle ja teknisesti kehittyvälle verkkokauppa-alustalle.
Shopify kasvaa verkkokauppiaan tarpeiden mukaan ja tästä johtuen se sopii kaikenkokoisille yrityksille.
Asiakkaillamme on usein erilaisia syitä, jonka vuoksi he vaihtavat verkkokaupan Shopifyyn. Suurimpana isona tavoitteena on viedä verkkokauppa uudelle tasolle niin myynnin kuin kannattavuudenkin osalta.
✔️ Pettyminen vanhaan verkkokauppa-alustaan ja sen asiakaspalveluun ongelmatilanteissa
✔️ Halu pyrkiä viemään verkkokaupan myynti ja asiakaskokemus uudelle tasolle
✔️ Shopify ei kaadu suurissakaan myrkyissä = toimintavarmuus myös ruuhka-aikoina (esim. Joulumyynti)
✔️ Teknisen tuen saatavuus ympäri vuoden 24/7
✔️ Jatkuvasti kehittyvä alusta ja verkkokauppiaan oma Shopify mobiilisovellus
✔️ Sopii kuluttajakaupan (B2C) ohella myös yritysmyyntiin (B2B)
✔️ Monipuolinen ja laaja, mutta helppokäyttöinen
Vanhasta verkkokauppa-alustasta on voinut puuttua erilaisia tärkeitä ominaisuuksia.
✔️ Kaupan ulkoasun laaja muokkaus
Shopifyssä on ulkoasun muokkain, jolla verkkokaupan ulkopintaa voidaan kustomoida halutun näköiseksi ja kilpailijoistasi erottuvaksi.
✔️ Kattava raportointi ja analytiikka
Verkkokaupassa tieto ja sen hyödyntäminen on tärkeää. Shopifyssä on kattava analytiikka, jonka pohjalta kauppaa voidaan kehittää tiedon eikä mututuntuman perusteella.
✔️ Yhdistettävyys
Mainos- ja analytiikka ohjelmien yhdistäminen on helppoa. Google Analytics ja Facebook Pixel yhdistyy Shopifyyn hyvinkin helposti.
✔️ Kassajärjestelmä (Shopify POS)
Verkkokaupan ja myymälän saumaton yhteistyö? Shopify POS:n (Point of Sale) ansiosta kassajärjestelmä saadaan yhdistettyä verkkokaupan kanssa.
Verkkokauppias ei halua käyttää aikaansa manuaaliseen työhön, joka on mahdollista automatisoida.
✔️ Tuotebundlet ja liikevaihdon kasvattaminen
Lisämyyntiä ja ristiinmyyntiä varten Shopifyssä on omia lisäosia. Myydessäsi esimerkiksi sähköpotkulautoja voit tuotesivulla tarjota “Osta yhdessä ja säästä 10%” -kohdan, jossa asiakas voi ostaa myös laturin sähköpotkulautaan.
✔️ Lahjakorttien lähetys automaattisesti asiakkaalle
Shopifyssä lahjakortin toimitus asiakkaan sähköpostiin voidaan automatisoida täysin.
✔️ Digitaalisten tuotteiden myynti
Shopify kauppa soveltuu erittäin hyvin myös digitaalisten tuotteiden (verkkokurssit & e-kirjat) myyntiin. Digituotteet lähtevät automaattisesti ostotapahtuman jälkeen asiakkaalle.
✔️ Blogi
Verkkokaupan yhteyteen voidaan Shopifyssä lisätä yksi tai useampia blogeja.