Vein kotimaisen Kiedo -brändin Instagram DM:stä Shopify-alustalle

Autoin Kiedo Oy:n siirtymisessä Shopify-alustalle. Aiemmin Instagramin kautta tehty myynti yli kymmenkertaistui – kun verkkokaupasta tehtiin asiakkaita houkutteleva versio Shopify-alustalle.

Kiedo.fi -verkkokauppaa on vuosien aikana jatkuvasti kehitetty eteenpäin. Jatkuva tuotteiden ja verkkokaupan kehittäminen näkyy asiakkaille huippulaadukkaina tuotteina ja ostamisen helppoutena.

Kiedon tuotetarjooma laajenee vuosi vuodelta – horisontissa siintää kansainvälistyminen?

Kiedo.fi verkkokauppa startattiin vuosia sitten muutamalla tuotteella. Useampi vuosi myöhemmin verkkokaupan tuotemäärä on kasvanut merkittävästi.

Seuraavana tavoitteena on verkkokaupan englanninkielinen versio. Englanninkielisellä versiolla verkkokaupan markkinointia ja myyntiä voidaan kohdistaa kohti kansainvälisiä markkinoita.

>> Katso verkkokauppa

Kuvat ovat myynnin kannalta verkkokaupan tärkeimpiä elementtejä.

"Kuvat kertovat enemmän kuin tuhat sanaa"

Tästä olimme heti ensi metreiltä asti verkkokauppiaan kanssa samaa mieltä.

Tuotesivun monipuoliset "lifestyle kuvat" (käyttökuvat) luo asiakkaille fiilistä – miltä tuotteen käyttäminen tuntuu.

Kun asiakas pystyy kuvittelemaan kesäjuhlat Kiedo-kietaisuvyössä...

On hyvin mahdollista, että hän klikkaa "Lisää ostoskoriin" -painiketta.

"Kiedon verkkosivujen projekti oli mutkaton, ja lopputulos juuri sitä mitä odotinkin. Tuomo on kaupallista näkemystä omaava ammattilainen, jolla löytyy aina nopeasti perusteellinen vastaus jokaiseen kysymykseen.

Hän ideoi asiakkaan toiveiden pohjalta kaupallisesti ja visuaalisesti toimivia ratkaisuja - ehdotukset syntyvät nopeasti ja yhteistyö on ollut erittäin positiivista ja miellyttävää. Yhteistyömme tulee jatkumaan tulevaisuudessa!"

-Eija / Kiedo

Instagram on tärkeä pala Kiedon markkinointia

Kiedon tuotteiden ollessa visuaalisesti kauniita – on luonnollista hyödyntää myös Instagramia myynnissä.

Kiedon Instagram tilin syöte (feed) tuotiin verkkokaupan etusivulle.

Nyt asiakkaat pääsevät ihastelemaan tuotteita myös Instagramin puolella.

Samalla verkkokauppias saa uusia seuraajia yhteisöön.

Mikä asiakkaallani muuttui yhteistyömme alettua?

❌ Kiedo tuotteita myytiin Instagram yksityisviestien (DM) välityksellä. Epäkäytännöllistä ja hidasta niin asiakkaalle kuin yrittäjällekin.

🙂 Shopify-verkkokauppa mahdollistaa Kiedolle sen tuotteiden tyylikkään esittelyn. Verkkokauppias voi käyttää aikaansa myyntiin ja markkinointiin – samalla, kun verkkokauppa hoitaa tilausten vastaanoton asiakkaalta.

❌ Yrittäjällä ei ollut kokemusta verkkokaupan pyörittämisestä...

Mitä jos jotain tapahtuu?

🙂 Verkkokauppiaalla on käytössään ympärivuotinen (365 päivää) tuki. Tarvittaessa asiakkaalle nauhoitetaan opetusvideoita katsottavaksi.

Pienet muutostyöt hoidamme ilman veloituksia.

Kiedo.fi -verkkokauppaprojektin laajuus & kesto

Kiedo.fi verkkokaupan suunnittelu & toteutus aloitettiin syyskuussa 2020.

Valmista tuli sovitussa aikataulussa – noin 4 viikossa. Uusi verkkokauppa avattiin asiakkaille lokakuun loppupuolella 2020 – sopivasti ennen joulumyynnin aloitusta.

Asiakastilauksia ei enää tämän jälkeen tarvinnut pyörittää Instagramin kautta.

Verkkokauppiaan arvokasta aikaa vapautui myyntiin ja markkinointiin – sillä välin, kun verkkokauppa hoitaa tilauksien vastaanoton.

Kiedo.fi:n kehitystä on jatkettu verkkokaupan valmistumisesta asti – loppuvuodesta 2020.

Kiedon polku Instagram DM:stä Shopify-alustalle

🟢 Viikko 1. Verkkokaupan suunnittelu asiakkaan kanssa.

Verkkokauppias otti yhteyttä ja kertoi tuotteiden myynnin haasteesta: Myynti tehdään Instagram yksityisviestien kautta.

Verkkokauppaa alettiin suunnitella heti tämän jälkeen.

Suunnittelu käytiin puhelimitse ja sähköpostin välityksellä.

🟢 Viikko 2-3. Verkkokaupan rakentaminen.

Verkkokaupan rakentaminen. Asiakas sai jo muutaman päivän jälkeen nähtäväksi verkkokaupan raakaversion, jota lähdettiin työstämään eteenpäin.

Tässä vaiheessa kauppaan ladattiin myös kaikki tarvittavat lisäosat – kuten Instagram feed.

🟢 Viikko 4. Viimeistely.

Viimeinen viikko käytettiin verkkokaupan viimeistelyyn. 

Viimeistelyvaiheessa jokainen verkkokaupan kulma käydään läpi – jotta se on valmiina tekemään lähtemättömän ensivaikutelman.

Tässä vaiheessa myös verkkokaupan omistajuus siirretään asiakkaalle.

🟢 Viikko 4. Verkkokaupan julkaisu

Kiedon verkkokauppa julkaistaan asiakkaiden nähtäväksi. 

Verkkokauppa saa asiakkailtaan massiivisen määrän positiivista palautetta.

Joukossa oli yksi ”negatiivinen” palaute: 

”Miinuksena vain se, että tulee helposti houkutus ostaa tuotteita”

Seuraan verkkokaupan toimintaa lähipäivät erityisellä tarkkuudella. Mahdollisiin teknisiin ongelmiin voidaan näin reagoida välittömästi.

[VIDEO] Verkkokauppiaan palaute yhteistyöstä

Mitä mieltä asiakkaat ovat Kiedo.fi -verkkokaupasta?

"Miinuksena vain se, että tulee helposti houkutus ostaa tuotteita"

Valmis muuttamaan verkkokauppasi selailijat maksaviksi unelma-asiakkaiksi houkuttelevalla verkkokaupalla?

Jos olet valmis laittamaan verkkokauppasi kasvusuuntaan, olen valmiina auttamaan.

✏️ Täytä vain alapuolen lomake (tai laita viestiä tuomo@digikaupat.fi) ja aloitetaan siitä keskustelu.