Kotimainen, upean väristen koiratarvikkeiden verkkokauppa hyppäsi kanssani MyCashFlow’sta Shopify-alustalle
Tiivistelmä projektista:
- Yrityksen liikevaihto 202 000€ & liiketulos 43 000€
- Verkkokaupan siirto MyCashFlow-alustalta Shopifyhin (suunnittelu ja toteutus)
- Tuotemäärä noin 30 kpl
- Kolme kieliversiota (Suomi, Englanti ja Ruotsi)
Autoin kotimaisen Tyylivoitto.com (HomeTaisto Oy) -verkkokaupan siirtymään kotimaiselta MyCashFlow-alustalta Shopifyhin.
Vanha verkkokauppa-alusta ei tarjonnut riittäviä mahdollisuuksia verkkokaupan visuaaliseen kehittämiseen. Verkkokauppiaan tutut yrittäjäkollegat olivat myös kertoneet hyviä kokemuksiaan Shopify-alustasta – ja Digikaupoista kumppanina.
Kasvua haetaan myös muualta Euroopasta – muun muassa Ruotsista
Shopify-alusta mahdollistaa sen, että myynti- ja markkinointipanoksia voidaan myös alkaa käyttämään kansainvälisen kasvun tavoitteluun. Tämän johdosta uusi verkkokauppa toteutettiin kolmekielisenä – palvelemaan myös englannin- ja ruotsinkielisiä asiakkaita.
Asiakkaalle halutaan tarjota mahdollisuus helppoon kommunikointiin verkkokauppiaan kanssa

Chat ja FAQ-osio mahdollistaa asiakkaalle keskustelun verkkokauppiaan kanssa
Joskus asiakkaalla on kysyttävää tuotteista ennen tilauksen viimeistelyä. Verkkokauppaan lisättiin Chat-ominaisuus, jonka avulla asiakkaan on helppoa ottaa yhteyttä myyjään.
Chattia on mahdollista automatisoida myös tekoälyn (AI) avulla – vastaamaan yleisimpiin kysymyksiin automaattisesti.
FAQ-osioon kerättiin yleisimmät asiakkaiden kysymykset vastauksineen.

Tarina-osio raottaa asiakkaalle verkkokauppiaan taustaa
Verkkokaupan asiakasta usein kiinnostaa – millainen henkilö verkkokaupan taustalla on. Tarina osio luo asiakkaan suuntaan lämpöä ja luottamusta, joka on erityisen tärkeää verkkokauppaliiketoiminnassa.
Verkkokauppaan toteutettiin Tarina-osio, jossa avataan Tyylivoiton perustamistarinaa tarkemmin – kuvien kera.
Mikä asiakkaallani muuttui yhteistyömme alettua?
❌ Vanhan verkkokauppa-alustan ja kaupan räätälöitävyys oli nykyistä heikompi. Kaupan ulkonäön yksilöidympi muokkaus laajempia muutoksia koodiin.
🙂 Verkkokauppa ja sen ulkonäkö on monipuolisesti muokattavissa itse. Shopifyn lisäosavalikoimasta löytyy mahdollisuuksia verkkokaupan asiakaskokemuksen – ja myynnin kasvattamiseen.
❌ Teknistä apua sai ainoastaan verkkokauppiaat-ryhmistä tai vanhan verkkokauppa-alustan chatistä.
🙂 Teknistä apua saatavilla sähköpostitse ympäri vuoden (365 päivää). Pienet muutostyöt hoituu veloituksetta. Tarvittaessa asiakkaalle nauhoitetaan opetusvideoita katsottavaksi.
❌ Vanha verkkokauppa-alusta ei mahdollistanut kansainvälisen kasvun tavoittelua niin hyvin, kuin Shopify.
🙂 Kolme kieliversiota mahdollistaa erinomaisen räätälöitävyyden Englannin- ja ruotsinkieliselle markkinoille.
Tyylivoitto-verkkokaupan askeleet Shopify-alustalle
Verkkokauppaprojekti aloitettiin keväällä 2025.
Lopulta verkkokaupan toteutukseen meni aikaa noin 6 viikkoa.
Verkkokauppa ja sen kaikki kieliversiot julkaistiin kesällä 2025.
🟢 Viikko 1. Verkkokaupan suunnittelu asiakkaan kanssa.
Kävimme läpi verkkokaupan vaatimuksia asiakkaan puolelta. Avasin omia näkemyksiä verkkokaupan ominaisuuksista.
Palaveri käytiin Meets-videopuhelulla.
🟢 Viikko 2. Migraatio vanhalta verkkokauppa-alustalta.
Tuotteet, tuotekuvat ja muut tarvittavat tiedot siirrettiin vanhalta MyCashFlow -verkkokaupasta Shopify-alustalle.
Linkkien uudelleenohjaus Shopify-alustalle varmistaa, että verkkokaupan saavutettu hakukonenäkyvyys säilyy.
🟢 Viikko 3-5. Verkkokaupan rakentaminen.
Verkkokaupan ja sen kolmen kieliversion rakentaminen. Tässä vaiheessa kauppaan ladattiin myös kaikki tarvittavat lisäosat.
Asiakas sai verkkokaupasta raakaversion nähtäväksi noin 1 viikon rakentamisen jälkeen.
Asiakkaan toiveita kuunnellaan ja muutoksia ulkonäköön voidaan tehdä kesken projektin – ja sen jälkeen.
🟢 Viikko 6. Viimeistely.
Viimeinen viikko käytettiin verkkokaupan viimeistelyyn. Viimeistelyvaiheessa jokainen verkkokaupan kulma käydään läpi – jotta se on valmiina julkaisuun.
Viimeisimmät vanhan alustan tiedot – kuten uutiskirjeen tilaajat – siirretään Shopify-alustalle.
Tässä vaiheessa myös verkkokaupan omistajuus siirretään asiakkaalle.
🟢 Viikko 6. Verkkokaupan julkaisu.
Kun kaikki on valmista – verkkokauppa julkaistaan kaikkien nähtäväksi.
Yhdistän verkkokaupan domainin (osoitteen) ohjaamaan uuteen verkkokauppaan.
Seuraan verkkokaupan toimintaa lähipäivät erityisellä tarkkuudella. Mahdollisiin teknisiin ongelmiin voidaan näin reagoida välittömästi.

Valmis muuttamaan verkkokauppasi selailijat maksaviksi asiakkaiksi uudella verkkokaupalla?
Jos olet valmis päivittämään verkkokauppasi, olen valmis auttamaan.
✏️ Täytä vain alapuolen lomake (tai laita viestiä tuomo@digikaupat.fi) ja aloitetaan siitä keskustelu.