Digikaupat toteutti asiakasprojektina verkkokaupan naisten asuste brändi Kiedo kietaisuvöille. Jatkuvasti kasvava myynti vaatii alleen tehokasta ja kehittyvää verkkokauppaa.
Tavoitteena oli luoda myyntikanava tuotteille ja tehdä asiakkaiden ostoprosessista mahdollisimman helppoa ja ripeää.
Mikä on Kiedo?
Kiedo on kotimainen naisten kietaisuvöitä valmistava asustebrändi. Kietaisuvyöt valmistetaan Suomessa ylijäämänahasta ja kotimaisesta riistasta, kuten poronnahasta. Ensimmäinen Kiedon prototyyppi valmistettiin alkuvuodesta 2019. Nousujohteinen myynti alkoi vaatimaan verkkokauppaa, jotta kaikki brändin potentiaali saadaan esiin.
Kiedon toiminnan ytimen muodostavat sen arvot: kestävä muoti, eettisyys ja lähituotanto, ekologisuus ja suomalaisuus.
Miksi verkkokauppa tehtiin Shopifyyn?
Kiedolla ei aiemmin ollut vielä verkkokauppaa ollenkaan, joten rakennustyö pystyttiin aloittamaan puhtaalta pöydältä. Ennen tuotteiden myynti hoidettiin pääosin Instagramin ja Facebookin yksityisviesteillä, joka oli todella aikaa vievää.
Yrittäjän tuttavien aiemmat kokemukset Shopifystä verkkokaupan alustana vahvistivat myös Kiedon verkkokaupan tekoa kyseiselle alustalle.
Mitä verkkokauppaan tehtiin?
Kiedon verkkokauppaa lähdettiin alusta alkaen tekemään ns. kuvat edellä. Kietaisuvöiden tapainen tuote verkkokaupassa vaatii paljon varsinkin asukuvia. Onneksi tässä tapauksessa niitä oli reilun vuoden aikana napsittu todella paljon.
Verkkokaupassa tekstit ovat myös tärkeitä, mutta isoilla terävillä kuvilla varustettu sivu havainnollistaa asiakkaalle tuotteen parhaimmalla mahdollisella tavalla.
Sivuista lähdettiin tekemään simppeleitä ja toimivia - ilman mitään ylimääräistä. Oli siis selvää ettei kauppaan tule ominaisuuksia vain sen vuoksi, että sivuille saataisiin täytettä. Sivujen kaikilla osioilla on selkeä tarkoitus ja päämäärä.
Instagramin ollessa isossa roolissa Kiedolla täytyi myös verkkokauppaan tuoda Instagramin “feedi” esille. IG-feedin tuontiin löytyi oma Shopify sovellus.
Tämän johdosta asiakkaat pääsevät suoraan kaupasta klikkaamalla katsomaan stailauskuvia ja hakemaan inspiraatiota pukeutumiseen.
Maksupalvelu ja logistiikka
Maksupalveluna verkkokaupassa toimii Paytrail. Maksutapojen valikoimaan kuuluu: Pankki- ja korttimaksut, mobiilimaksutavat sekä lasku- ja osamaksutavat. Paytrailillä saatiin verkkokauppaan laaja valikoima eri maksutapoja, joten jokaiselle asiakkaalle löytyy varmasti sopiva tapa maksaa ostokset.
Logistiikka verkkokaupassa hoidettiin Pakettikauppa -palvelua hyödyntäen. Pakettikaupalla saatiin tuotua mm. laajemmat toimitusvaihtoehdot asiakkaille. Asiakkaat voivat valita itselleen sopivimman noutopisteen tilaamilleen tuotteille.
Lopputulos
Tavoitteenamme verkkokauppojen rakentajana on toteuttaa myyviä ja toimintavarmoja verkkokauppoja. Myyvä ja hyvin suunniteltu verkkokauppa mahdollistaa tuotteiden mutkattoman matkan verkkokaupasta aina asiakkaan postilaatikkoon asti.
Tuloksena Kiedolle saatiin verkkokauppa, joka on visuaalinen ja selkeä. Suurien kuvien ja kattavien tuotetekstien johdosta asiakkaiden on helppo löytää tuotteet verkkokaupasta. Mieluisan tuotteen löytyessä ostoksen loppuun vieminen on asiakkaalle mahdollisimman helppo ja nopeaa.
Asiakkaan palaute projektista:
"Kiedon verkkosivujen projekti oli mutkaton, ja lopputulos juuri sitä mitä odotinkin. Tuomo on kaupallista näkemystä omaava ammattilainen, jolla löytyy aina nopeasti perusteellinen vastaus jokaiseen kysymykseen.
Hän ideoi asiakkaan toiveiden pohjalta kaupallisesti ja visuaalisesti toimivia ratkaisuja - ehdotukset syntyvät nopeasti ja yhteistyö on ollut erittäin positiivista ja miellyttävää. Yhteistyömme tulee jatkumaan tulevaisuudessa!"
- Eija / Kiedo.fi
Videopalaute
Käy kurkkaamassa verkkokauppiaan videopalaute yhteistyöstämme.
Onko sinulla tuote tai palvelu, joka tarvitsee verkkokauppaa? Ota yhteyttä ja rakennetaan tuotteillesi myymälä verkkoon.