Siirsin suuren kotimaisen sisustusverkkokaupan Shopify-alustalle

Autoin Everyday Design Oy:n siirtymään kotimaiselta MyCashFlow -verkkokauppa-alustalta Shopify-alustalle.

Vanha verkkokauppa-alusta alkoi tuottamaan yritykselle kasvukipuja – jolloin oli luontevaa siirtyä skaalautuvalle Shopify-alustalle.

Shopify-alusta mahdollistaa sen, ettei verkkokauppa-alusta toimi enää pullonkaulana yrityksen kansainvälisessä kasvutarinassa.

Kasvua haetaan myös Suomen rajojen ulkopuolelta

Verkkokaupasta toteutettiin kolme (3) eri kieliversiota – kaikki omiksi kaupoikseen. Omat kaupat jokaiselle kielelle (Suomi, Saksa ja Englanti) mahdollistaa paremman räätälöitävyyden maakohtaisesti.

Everyday Design Oy:n kannattava kasvu on julkisesti saatavien tietojen mukaan jatkunut – heikosta taloustilanteesta huolimatta.

>> Katso verkkokauppa

Asiakkaan ostamisesta pyrittiin tekemään mahdollisimman helppoa

Tuotepaketit helpottaa & nopeuttaa asiakkaan ostamista – ja kasvattaa keskimyyntiä

Verkkokauppaan toteutettiin useita tuotepaketteja – tuotteista, joita myydään myös yksittäin.

Tuotepaketin avulla asiakkaan ei tarvitse lisätä kuin yksi tuote ostoskoriin – helpotetaan ja nopeutetaan ostamista.

Verkkokauppiaan puolelle tuotepaketit näkyvät asiakaskohtaisen keskioston (AOV, Average Order Value) kasvuna.

"Inspiraatio" sivu verkkokaupassa luo asiakkaalle mielikuvia

Verkkokauppaan toteutettiin "Inspiraatio" osio.

Osiosta asiakas voi käydä katselemassa Everyday Design tuotteita osana kodin sisustusta.

  • Keittiö
  • Olohuone
  • Lastenhuone
  • Kotitoimisto
  • Makuuhuone
  • Koti

Inspiraatio sivulta asiakas pystyy myös helposti lisäämään haluamansa tuotteet suoraan ostoskoriin.

Asiakkaan ostamisesta pyritään tekemään mahdollisimman helppoa.

Mikä asiakkaallani muuttui yhteistyömme alettua?

❌ Vanhan verkkokauppa-alustan ja kaupan räätälöitävyys erittäin huono. Kaupan ulkonäön muokkaus vaati lähes poikkeuksetta 125€/h veloittavan koodarin apua2 viikon jonolla.

🙂 Verkkokauppa ja sen ulkonäkö on monipuolisesti muokattavissa itse. Mahdollisiin koodin muokkauksiin apuna toimii verkkokaupan toteuttaja (Tuomo) – 1-2 päivän varoitusajalla.

❌ Teknistä apua sai ainoastaan verkkokauppiaat-ryhmistä tai tuntiveloitusta laskuttavalta koodarilta.

🙂 Teknistä apua saatavilla sähköpostitse ympäri vuoden (365 päivää). Pienet muutostyöt hoituu veloituksetta. Tarvittaessa asiakkaalle nauhoitetaan opetusvideoita katsottavaksi.

❌ Vanha verkkokauppa-alusta toimi pullonkaulana kasvulle. Verkkokaupan ominaisuudet eivät mahdollistaneet kansainvälistä kasvua – niin hyvin kuin Shopify.

🙂 Kolme (3) erikielistä verkkokauppaa mahdollistaa erinomaisen räätälöitävyyden markkinakohtaisesti. Myös maksullinen mainonta on maakohtaisesti helpompaa, kun kieliversiot ovat omina kauppoinaan.

Yrityksen myynti on kasvanut lähes 200 000€ Shopifyhyn siirtymisen jälkeen – haastavasta taloustilanteesta huolimatta.

EverydayDesign.fi -verkkokaupan askeleet Shopify-alustalle

Verkkokauppaprojekti aloitettiin alkuvuodesta 2022.

Lopulta verkkokaupan toteutukseen meni aikaa noin 8 viikkoa.

Verkkokauppa ja sen kaikki kieliversiot julkaistiin Vapun jälkeisenä maanantaina 2022.

🟢 Viikko 1. Verkkokaupan suunnittelu asiakkaan kanssa.

Kävimme läpi verkkokaupan vaatimuksia asiakkaan puolelta. Avasin omia näkemyksiä verkkokaupan ominaisuuksista.

Palaverit käytiin puhelimitse ja Meets-videopuheluilla.

🟢 Viikko 2. Migraatio vanhalta verkkokauppa-alustalta.

Tuotteet, tuotekuvat ja muut tarvittavat tiedot siirrettiin vanhalta MyCashFlow -verkkokaupasta Shopify-alustalle.

🟢 Viikko 3-6. Verkkokaupan rakentaminen.

Verkkokaupan ja sen kolmen (3) kieliversion rakentaminen. Tässä vaiheessa kauppaan ladattiin myös kaikki tarvittavat lisäosat.

Asiakas sai verkkokaupasta raakaversion nähtäväksi noin 1 viikon rakentamisen jälkeen.

🟢 Viikko 7-8. Viimeistely.

Viimeinen 2 viikkoa käytettiin verkkokaupan viimeistelyyn. Viimeistelyvaiheessa jokainen verkkokaupan kulma käydään läpi – jotta se on valmiina julkaisuun.

Tässä vaiheessa myös verkkokaupan omistajuus siirretään asiakkaalle.

🟢 Viikko 8. Verkkokaupan julkaisu.

Verkkokauppa julkaistaan kaikkien nähtäväksi.

Seuraan verkkokaupan toimintaa lähipäivät erityisellä tarkkuudella. Mahdollisiin teknisiin ongelmiin voidaan näin reagoida välittömästi.

Valmis muuttamaan verkkokauppasi selailijat maksaviksi unelma-asiakkaiksi houkuttelevalla verkkokaupalla?

Jos olet valmis laittamaan verkkokauppasi kasvusuuntaan, olen valmiina auttamaan.

✏️ Täytä vain alapuolen lomake (tai laita viestiä tuomo@digikaupat.fi) ja aloitetaan siitä keskustelu.